VRÁCENÍ PENĚZ

V takovém případě je nutné jízdenku reklamovat. Více informací, jak to udělat, naleznete ZDE.

Peníze vrací e-shop IDOS.cz v případě, že jízdenku včas vrátíte (dle podmínek příslušného dopravce) anebo na základě oprávněné reklamace.  
Informace o vracení jízdenek naleznete ZDE, informace o reklamaci ZDE.

Zpracování vrácenek a bankovní převod trvá cca 3 pracovní dny. Částka pak může být ve výpisu příchozích plateb připsána zpět k datu nákupu jízdenky, případně s datem zaúčtování na Vašem účtu, proběhlo-li později.
Proces vrácení peněz probíhá automaticky a nelze do něj nijak zasahovat ani ho urychlit.

Peníze vrací platební brána, přes kterou byla jízdenka zaplacena, automaticky zpět na účet, ze kterého byla jízdenka uhrazena. V případě platby kartou na účet, ke kterému byla příslušná platební karta vydána. E-shop IDOS.cz čísla účtů nezná.

U jízdenek Českých drah dopravce vždy posuzuje vrácení a stanoví částku k vrácení. Platební brána automaticky vrátí peníze poté, co k tomu dopravce dá svolení. Dobu trvání tohoto posouzení nemůže systém IDOS.cz nijak ovlivnit, probíhá na straně dopravce. Návratky mezinárodních jízdenek dopravce řeší nejdříve 7 dní po skončení platnosti jízdenky. Ta má platnost do dne následujícího po odjezdu spoje. Po posouzení žádosti obdržíte emailem opravný daňový doklad. Jakmile dopravce vrácení posoudí a zadá příkaz k vrácení, budete o vrácení peněz informováni e-mailem.

Zkontrolujte si příchozí platby ode dne nákupu jízdenky, protože přijímací banka vrácenou částku může připsat zpět s datem nákupu (případně s datem zaúčtování na Vašem účtu, proběhlo-li později) a nikoliv k datu, kdy se peníze skutečně vrátily zpět na účet.

Všechny vrácenky jízdenek Českých drah dopravce posuzuje a stanoví případnou srážku a výši vrácené částky. Srážku 100 % dopravce uplatňuje v případě, že mezinárodní jízdenka byla vrácena až v den jízdy a to i v případě, že byla až v den jízdy zakoupena. České dráhy umožňují vracet mezinárodní jízdenky standardně do 24:00 dne před odjezdem vlaku, většinou pak se srážkou 3 € za osobu. Informace je uvedena ještě před zaplacením v Přepravních podmínkách u jízdenky v košíku a dále na zakoupené jízdence. Upozornění na možnou srážku 100 % je na IDOS.cz uvedena ještě před odsouhlasením vrácení jízdenky Českých drah. Pokud nesouhlasíte s výsledkem posouzení, musíte se obrátit dopravce (viz níže). Systém IDOS.cz tyto záležitosti nemá v kompetenci.   
Kontakty na dopravce:   
ČESKÉ DRÁHY   
Zákaznická podpora   
https://www.cd.cz/ 
+420 221 111 122   
info@cd.cz

Peníze vrací platební brána, přes kterou byla jízdenka zaplacena, automaticky zpět na účet, ze kterého byla jízdenka uhrazena. Do tohoto procesu nelze nijak zasahovat. Informujte se v bance, jakým způsobem takovou přijatou platbu vypořádá. Každopádně e-shop IDOS.cz může peníze zaslat na jiný účet jedině v případě, že by je banka odmítla s tím, že např. účet neexistuje a vrátila nám je zpět. Pokud tedy provedete vrácení a do několika pracovních dnů nebudete mít peníze k dispozici na původním účtu, obraťte se na Zákaznickou podporu e-shopu IDOS přes formulář ZDE.

VRÁCENÍ PENĚZ