Zákaznická podpora předprodeje jízdenek IDOS

Odpovědi na nejčastěji kladené dotazy a požadavky:

E-jízdenku je možno s odpovídající srážkou a v časovém termínu do odjezdu spoje vrátit prostřednictvím webu IDOS.cz na stránce Jízdenky (https://idos.idnes.cz/jizdenky/) v příslušném formuláři zadáním Kódu IDOS. Kód je ve tvaru: XXXX-XXXX-XXXX.
Pro jízdenky ČD je tento kód uveden v emailu s jízdenkou a v názvu pdf souboru jízdenky.
Zpracování vrácenek a bankovní převod trvá cca 3 pracovní dny. Částka pak bývá zpravidla připsána zpět s datem nákupu jízdenky. U některých jízdenek Českých drah (mezinárodní jízdenky) musí dopravce vrácení posoudit. Platební brána Vám automaticky vrátí peníze poté, co k tomu dopravce dá svolení. Návratky mezinárodních jízdenek řeší České dráhy nejdříve 7 dní po skončení platnosti původního dokladu a po vyřešení žádosti obdržíte e-mailem opravný daňový doklad. Jakmile dopravce vrácení posoudí a zadá příkaz k vrácení, budete o vrácení peněz informováni e-mailem.
Údaje na e-jízdence nelze dodatečně měnit. Zakupte novou e-jízdenku a původní vraťte dle instrukce uvedené v Podmínkách použití e-jízdenky (v pdf souboru v textu pod e-jízdenkou) a dle Podmínek vracení stanovených dopravcem a na e-jízdence uvedených (srážka / doba do odjezdu spoje v hodinách, do kdy lze s uvedenou srážkou e-jízdenku nejpozději vrátit).
Pokud jste NEPOUŽILI e-jízdenku proto, že příslušný spoj byl zrušen nebo opožděn na odjezdu z nástupní zastávky o více než 30 minut, můžete ji reklamovat:
  • jízdenku na vlak Českých drah lze dle přepravních podmínek dopravce reklamovat přes eshop Českých drah pod záložkou Vrácení a výměna jízdenky na adrese
    https://www.cd.cz/eshop/vraceni-a-vymena/
  • jízdenku na vlak ARRIVA vlaky lze dle přepravních podmínek dopravce reklamovat na emailové adrese info@arriva.cz.
  • jízdenku na spoj RegioJet lze dle přepravních podmínek dopravce reklamovat na emailové adrese reditel@regiojet.cz nebo telefonicky na čísle +420 222 222 221.
  • jízdenku na spoj Leo Express lze dle přepravních podmínek dopravce reklamovat zasláním žádosti (viz https://www.leoexpress.com/cs/kontakt/kompenzace-za-zpozdeni) na emailovou adresu refund@le.cz.
  • jízdenku na spoj FlixBus lze dle přepravních podmínek dopravce reklamovat přes formulář https://help.flixbus.com/s/contact-us?language=cs nebo telefonicky na čísle +420 228 880 001.
  • jízdenku na spoj SLOVAK LINES EXPRESS lze dle přepravních podmínek dopravce reklamovat na emailové adrese staznosti@slovaklines.sk.
  • jízdenku na spoj eurobus lze dle přepravních podmínek dopravce reklamovat na emailové adrese eurobus@eurobus.sk.
Reklamaci ostatních jízdenek je třeba podat přes formulář Zákaznické podpory ZDE.
K reklamaci je nutné přiložit reklamovanou e-jízdenku.
Přepravu zavazadel si každý dopravce řídí vlastním ceníkem i pravidly o rozměrech a počtech.
Doporučujeme Vám obrátit se s dotazem na dopravce dané linky.
V současné době ani v případě, že dopravce spoje povoluje přepravu zvířat, není možné jízdenku s rezervací přepravy zvířete v IDOSu zakoupit.
Lze to v e-shopu AMSBus.cz (autobusové jízdenky).
Kontaktujte dopravce, který spoj provozuje a jehož autobusem jste cestoval/a. Je uveden na jízdence (vpravo pod číslem spoje). Někteří dopravci mají také na webových stránkách sekci Ztráty a nálezy.
V systému IDOS nelze jízdenky žádným způsobem rezervovat, pouze zakoupit.
Standardní nákup jízdenek Českých drah je nastaven s výběrem "Bez místenky". Rezervaci sedadla provedete po vložení jízdenky do košíku kliknutím na odkaz "Bez místenky" a navolením požadovaného výběru - "Místo automaticky" nebo "Místo vybrat z plánku". Dodatečné přidání místenky k jízdence není možné. Buď můžete jízdenku vrátit a zakoupit si novou s rezervací místa. Nebo České dráhy umožňují dodatečné zakoupení místenky v jejich e-shopu (https://www.cd.cz/eshop/).
Dopravce FlixBus obecně funguje bez místenek a vybrat si konkrétní sedadlo při nákupu v IDOSu nelze. O místo k sezení není nutné mít obavy, protože dopravce bere cestující pouze na sezení. Místa si vyberete při nástupu do autobusu.
Pokud spoj, kterým chcete jet, není cyklobus, který má pro přepravu kol speciální prostor, obraťte se na dopravce, který linku provozuje a zjistěte si, jestli vám kolo vezme jako běžné zavazadlo. Případnou cenu za kolo zjistíte také u dopravce a poplatek se potom platí až u řidiče.
Dopravci nám neumožňují prodej jízdenek sloužících pro přepravu kol. V případě spojů Českých drah můžete jízdenku pro přepravu kola zakoupit v e-shopu Českých drah (https://www.cd.cz/eshop/).
Jestliže jste obdrželi jízdenku, nákup proběhl v pořádku, platba objednávky byla e-shopu potvrzena (jinak by jízdenku nevydal) a vystavená jízdenka je platná. Viz informace v e-mailu o neúspěšné platbě.
E-mailová zpráva o neúspěšné platbě objednávky se týká jiné platby (objednávky). Zkontrolujte si číslo objednávky v e-mailu o neúspěšné platbě a číslo objednávky v e-mailu s doručenou jízdenkou - bude se jednat se o různé objednávky.

Nenašli jste odpověď? Neváhejte nás kontaktovat prostřednictvím formuláře ZDE.