Zákaznická podpora IDOS

Odpovědi na nejčastěji kladené dotazy a požadavky:

E-jízdenku je možno s odpovídající srážkou a v časovém termínu do odjezdu spoje vrátit prostřednictvím webu IDOS.cz na stránce Jízdenky (https://idos.idnes.cz/jizdenky/) v příslušném formuláři zadáním Kódu IDOS. Kód je ve tvaru: XXXX-XXXX-XXXX.
Pro jízdenky ČD je tento kód uveden v emailu s jízdenkou a v názvu pdf souboru jízdenky.
Zpracování vrácenek a bankovní převod trvá cca 3 pracovní dny. Částka pak bývá zpravidla připsána zpět s datem nákupu jízdenky. U některých jízdenek Českých drah (mezinárodní jízdenky) musí dopravce vrácení posoudit. Platební brána Vám automaticky vrátí peníze poté, co k tomu dopravce dá svolení. Návratky mezinárodních jízdenek řeší České dráhy nejdříve 7 dní po skončení platnosti původního dokladu a po vyřešení žádosti obdržíte e-mailem opravný daňový doklad. Jakmile dopravce vrácení posoudí a zadá příkaz k vrácení, budete o vrácení peněz informováni e-mailem.
Údaje na e-jízdence nelze dodatečně měnit. Zakupte novou e-jízdenku a původní vraťte dle instrukce uvedené v Podmínkách použití e-jízdenky (v pdf souboru v textu pod e-jízdenkou) a dle Podmínek vracení stanovených dopravcem a na e-jízdence uvedených (srážka / doba do odjezdu spoje v hodinách, do kdy lze s uvedenou srážkou e-jízdenku nejpozději vrátit).
Pokud jste NEPOUŽILI e-jízdenku proto, že příslušný spoj byl zrušen nebo opožděn na odjezdu z nástupní zastávky o více než 30 minut, můžete ji reklamovat:
  • jízdenku na vlak Českých drah lze dle přepravních podmínek dopravce reklamovat přes eshop Českých drah pod záložkou Vrácení a výměna jízdenky na adrese
    https://www.cd.cz/eshop/vraceni-a-vymena/
  • jízdenku na vlak ARRIVA vlaky lze dle přepravních podmínek dopravce reklamovat na emailové adrese info@arriva.cz.
  • jízdenku na spoj RegioJet lze dle přepravních podmínek dopravce reklamovat na emailové adrese reditel@regiojet.cz nebo telefonicky na čísle +420 222 222 221.
  • jízdenku na spoj Leo Express lze dle přepravních podmínek dopravce reklamovat zasláním žádosti (viz https://www.leoexpress.com/cs/kontakt/kompenzace-za-zpozdeni) na emailovou adresu refund@le.cz.
  • jízdenku na spoj FlixBus lze dle přepravních podmínek dopravce reklamovat na emailové adrese service@flixbus.com nebo telefonicky na čísle +420 228 880 001.
  • jízdenku na spoj SLOVAK LINES EXPRESS lze dle přepravních podmínek dopravce reklamovat na emailové adrese staznosti@slovaklines.sk.
  • jízdenku na spoj eurobus lze dle přepravních podmínek dopravce reklamovat na emailové adrese eurobus@eurobus.sk.
Reklamaci ostatních jízdenek je třeba podat přes formulář Zákaznické podpory ZDE.
K reklamaci je nutné přiložit reklamovanou e-jízdenku.
Přepravu zavazadel si každý dopravce řídí vlastním ceníkem i pravidly o rozměrech a počtech.
Doporučujeme Vám obrátit se s dotazem na dopravce dané linky.
V současné době ani v případě, že dopravce spoje povoluje přepravu zvířat, není možné jízdenku s rezervací přepravy zvířete v IDOSu zakoupit.
Lze to v e-shopu AMSBus.cz (autobusové jízdenky).
Kontaktujte dopravce, který spoj provozuje a jehož autobusem jste cestoval/a. Je uveden na jízdence (vpravo pod číslem spoje). Někteří dopravci mají také na webových stránkách sekci Ztráty a nálezy.

Nenašli jste odpověď? Neváhejte nás kontaktovat prostřednictvím formuláře ZDE.