IDOS.cz není dopravce, nemá žádné řidiče a za přepravu nezodpovídá. V případě stížností na řidiče, způsob přepravy apod. se prosím obracejte na dopravce spoje.
PDF jízdenku zaslanou po zaplacení e-mailem lze použít jako daňový doklad pro uplatnění v účetnictví a pro odpočet DPH. Jízdenka vydaná v aplikaci IDOS.cz splňuje náležitosti zjednodušeného daňového dokladu dle zákona o DPH č. 235/2004 v platném znění. Žádný jiný doklad (fakturu) proto vystavit nelze.
Pokud nějaký spoj nejel (a nejedná se o reklamaci tím pádem nevyužité jízdenky zakoupené přes IDOS.cz, viz ZDE), doporučujeme obrátit se s dotazem na dopravce, který spoj provozuje. Za dodržování jízdních řádů jednotlivými dopravci nenese IDOS.cz žádnou odpovědnost.
S dotazy a připomínkami k chování či funkčnosti vyhledávače spojení (aplikace) se prosím obracejte přímo na tvůrce a správce aplikace IDOS.cz (viz https://idos.cz). Zde přes tlačítko ☰ (Menu) vyberte "O aplikaci". Na této stránce na adrese https://idos.cz/o-aplikaci/ je odkaz "Napište nám". Přes tento odkaz lze odeslat zprávu přímo správci aplikace IDOS.cz (e-mail: idos4@chaps.cz).
Kontaktujte dopravce, který spoj provozuje a jehož spojem jste cestovali. Je uveden na jízdence. Někteří dopravci mají také na webových stránkách sekci Ztráty a nálezy.
Klikněte na "Omezení provozu" a v dalším okně pak na podtržené texty (odkazy) v oranžovém panelu. Pokaždé pak budete přesměrováni na stránky dopravce, kde najdete podrobné informace o omezení.
IDOS.cz není tvůrce jízdních řádů a ani nemá oprávnění do schválených jízdních řádů zasahovat. Obraťte se prosím buď na dopravce spoje nebo na místně příslušný Obecní/Městský úřad (odbor dopravy) nebo přímo na místně příslušný Krajský úřad (odbor dopravy), kde se jízdní řády schvalují.
IDOS.cz není dopravce, dopravu neorganizuje, spoje nepřidává ani neruší. IDOS.cz je vyhledávač dopravního spojení, který pracuje s jízdními řády spojů drážní, autobusové a městské dopravy dodanými jednotlivými dopravci. Ti si sami nebo ve spolupráci s příslušným městem či krajem určují, zda budou nebo nebudou provozovat nějakou linku, případně spoj. S dotazem se můžete obrátit buď na dopravce spojů, které obsluhují danou trasu nebo na místně příslušný Obecní/Městský úřad (odbor dopravy) nebo na místně příslušný Krajský úřad (odbor dopravy), kde se řeší dopravní obslužnost.
Pokud má IDOS.cz z nějakého dispečerského systému informace z reálného provozu (tedy informace o zpoždění spojů), zobrazuje je. Jestliže se informace o zpoždění u nějakého konkrétního (a skutečně zpožděného spoje) nezobrazuje, pak to znamená, že danou informaci nemá IDOS.cz k dispozici. Informace o zpoždění je pouze doplňkovou informací vyhledávače spojení.
Vyhledavač spojení IDOS.cz není dispečerský systém – zobrazuje takové informace, jaké obdrží od příslušného dispečerského systému dopravce ve chvíli vyhledání spojení. Informace o případném zpoždění je pouze doplňkovou informací. Vždy se jedná o informace o zpoždění "na odjezdu" z nějakého měřeného bodu, obvykle zastávky a do reálného času odjezdu spoje se může měnit.
Takovou službu e-shop IDOS.cz nenabízí, poskytují ji někteří dopravci.