Registraci doporučujeme, ač není pro přímý nákup on-line povinná.
Pokud budete nákupy provádět jako přihlášení uživatelé, uvidíte své zakoupené jízdenky v IDOSu na stránce Jízdenky na jakémkoliv zařízení, na kterém se do IDOSu přihlásíte – tedy na webu IDOS.cz na počítači, v mobilu nebo v mobilní aplikaci Jízdní řády IDOS. To může usnadnit jak odbavení/kontrolu jízdenky, tak případné vracení jízdenky.
Registrace může být nahrazena přihlášením se účtem ze sociální sítě Facebook, účtem Google nebo Apple. V takovém případě IDOS.cz neshromažďuje žádná osobní data uživatelů, ale přebírá je z těchto služeb.
Registraci lze provést na stránce Přihlášení, kam se přepnete klepnutím na tlačítko “☰ Více” ve spodní liště mobilního webu nebo aplikace IDOS a volbou “Přihlásit se”. Tam použijete odkaz “Nemáte účet? NOVÁ REGISTRACE” nebo “Nemám účet”. Po registraci je na e-mail zaslaná zpráva s výzvou k aktivaci. Pro dokončení registrace je nutné během 24 hodin od vložení registračních údajů účet aktivovat. Aktivaci účtu IDOS.cz provedete kliknutím na odkaz uvedený v e-mailu. Jestliže tak neučiníte, registrační údaje budou systémem automaticky vymazány.
Pokud se vám registraci nedaří provést z důvodu podezření na strojový provoz, požádejte o registraci přes formulář Zákaznické podpory e-shopu IDOS ZDE.
Údaje účtu nebo heslo můžete změnit na stránce Účet, kam se přepnete klepnutím na tlačítko “☰ Více” ve spodní liště mobilního webu nebo aplikace IDOS a klepnutím na řádek se jménem a e-mailem účtu, jste-li již přihlášeni (jinak použijete volbu “Přihlásit se”). Na stránce Účet klepnete na lokální menu (3 tečky v pravém horním rohu) a zvolíte “Změna údajů účtu”.
Změnu e-mailové adresy je potřeba potvrdit kliknutím na odkaz, který bude po změně adresy na tuto novou adresu zaslán. Pokud tak neučiníte do 24 hodin, změna e-mailové adresy se bude ignorovat.
Pokud jste zapomněli heslo ke svému účtu, můžete si nechat zaslat na svůj e-mail nové. Klepnutím na tlačítko “☰ Více” ve spodní liště mobilního webu nebo aplikace IDOS a volbou "Přihlásit se" přejděte na stránku Přihlášení. Zde klepněte na odkaz "Poslat zapomenuté heslo“ (v mobilním webu IDOS.cz) nebo na 3 tečky v pravém horním rohu (v mobilní aplikaci IDOS). Funkce vyžaduje, aby byla zadána e-mailová adresa, pod kterou byl účet registrován.
O zrušení registrace můžete požádat v mobilním webu IDOS.cz přes formulář Zákaznické podpory e-shopu IDOS.cz ZDE.
Pokud používáte mobilní aplikaci IDOS, můžete to provést na stránce Účet, kam se přepnete klepnutím na tlačítko “☰ Více” ve spodní liště aplikace a klepnutím na řádek se jménem a e-mailem účtu, jste-li již přihlášeni (jinak použijete volbu “Přihlásit se”). Na stránce Účet klepnete na lokální menu (3 tečky v pravém horním rohu) a zvolíte “Žádost o smazání účtu”.
Pokud se vám registraci nedaří provést z důvodu podezření na strojový provoz, požádejte o registraci přes formulář Zákaznické podpory e-shopu IDOS ZDE.